.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كشاورزي در گيلان توجيه اقتصادي ندارد

نماينده مردم لنگرود در مجلس گفت: كشاورزي در گيلان توجيه اقتصادي ندارد و با همت مسئولان مي‌توانيم آينده روشني در اين بخش داشته باشيم.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، مهرداد لاهوتي عصر امروز در جمع كاركنان سازمان جهاد كشاورزي گيلان با بيان اينكه در برنامه اول توسعه ما را از صنعت محروم كردند افزود: گيلان هم صنعت و نيز كشاورزي را از دست داد.
وي ادامه داد: كشاورزي در گيلان به هيچ وجه داراي توجيه اقتصادي نيست و اين در حالي است كه بحران مواد غذايي در جهان مطرح بوده و بايد غذاي مردم كشور را خودمان تهيه كنيم.
لاهوتي از كسري 5/1 ميليون تني برنج در كشور خبر داد و اظهار داشت: اين كسري مصرف برنج را بايد بتوانيم در كشور توليد كنيم.
نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به آب‌بندان‌ها در روستاهاي استان افزود: با مبلغ 5 ميليون تومان هر هكتار از آب‌بندان‌هاي استان را مي‌توان لايروبي كرد و مورد بهره‌برداري قرار داد.
وي با بيان اينكه همه امور فقط مربوط به جهاد كشاورزي نمي‌شود تصريح كرد: چاي ما نابود شده است و به هيچ وجه چيدن برگ سبز براي كشاورز مقرون به صرفه نيست.
لاهوتي در بحث توليد كيفي برگ سبز چاي گفت: براساس برآورد وزارت جهاد كشاورزي هر هكتار باغ چاي سالانه بيش از 2 ميليون تن هزينه دارد كه اگر كشاورز كار شخم و امور جانبي را انجام ندهد هيچ سودي برايش نخواهد داشت.
وي صنعت پيله ابريشم گيلان را رو به نابودي توصيف كرد و بيان داشت: به جاي سالانه 7 هزار تن توليد پيله ابريشم مي‌توانيم 14 هزار تن توليد كنيم و به جاي واردات اين محصول مي‌توانيم صادركننده آن باشيم كه با همت مسئولان آينده روشني را خواهيم داشت.
در ادامه اين جلسه معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري گيلان نيز گفت: روند شهرنشيني در كشور ما رو به جلو بوده و اين روند نگران كننده است.
علي‌اصغر بستاني افزود: طبق آمار سال 85 نزديك به 60 درصد جمعيت استان شهرنشين هستند و جمعيت روستايي در حال از دست رفتن است.
وي مشكل كشاورزي گيلان را روش سنتي بودن آن عنوان كرد و اظهار داشت: فرسوده شدن نسل كشاورزي يكي از مشكلات كشاورزي است كه اميدواريم با طرح‌هاي علمي اين نقيصه رفع شود.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري گيلان اعتبارات هزينه‌اي جهاد كشاورزي گيلان در سال 88 را 18 ميليارد تومان اعلام كرد و بيان داشت: استانداري گيلان اهتمام ويژه‌اي به بخش كشاورزي دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 19 آذر 1387
وقتي درگيلان باآب وهواي وبارندگي وخاك مناسب كشاورزي توجيه اقتصادي نداشته باشد مسلما بااين توجيه درتمام ايران هم كشاورزي توجيه اقتصادي نخواهد داشت بايد موانع وتنگناهاي عدم توجيه اقتصادي را رفع كرد واينهم نياز به مديران متخصص ومتعهد درتمام حوزه ها ازجمله اقتصاد است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.